תוכנית עסקית – הצעד הראשון בפריצה לשוק ההייטק

בניית תוכנית עסקית

בעלי עסקים קטנים וגדולים, חברות, עצמאיים ויזמים בתחילת דרכם – לכל אלו יש דבר אחד במשותף; תוכנית עסקית עמה התחילו את דרכם. זוהי אבן הדרך שתקבע את האסטרטגיה העסקית של העסק והצלחתו בענף בו הוא עוסק. לכל אדם חלומות גדולים, אבל רק חלק מהאנשים מחליטים לעשות את הצעד ולהגשים אותם. אם הגעתם אלינו, אתם ודאי נמנים בין המיעוט האמיץ שהחליט לקחת את העניינים לידיים!

מדוע בניית תוכנית עסקית היא צעד כה חשוב?

  • סיבה ראשונה – התוכנית העסקית מפרטת בין היתר את כל מה שקשור ברווחים והוצאות. המשקיעים הפוטנציאליים שיתעניינו במוצר או השירות שלכם, ירצו לדעת כמה ייאלצו להשקיע, מהם הרווחים הגולמיים, מהן ההוצאות, על היתרונות מול מתחרים בענף ועוד.
  • סיבה שניה – אם בהמשך נראה לנכון לשדרג ולחדש את העסק (קחו בחשבון שזה כנראה יקרה), יהיה עליכם לערוך את התוכנית העסקית הקיימת ואף להשוות בין התוצר החדש לנוכחי.
  • סיבה שלישית – אם תמצאו את עצמכם לוקחים הלוואה עבור העסק, תוכנית עסקית שתציגו לגורמים אלו תראה על עמידות, ראייה לעתיד ותכנון נכון. כל אלו יוכיחו למשקיעים הפוטנציאליים שאפשר לסמוך עליכם, ושהכסף שלהם לא יתבזבז לחינם. זכרו שהמטרה היא להיראות טוב בעיניהם, להניע אותם לפעולה ולגרום להם לרצות לתמוך במיזם, הפרויקט או העסק החדש שלכם.

תוכנית עסקית לא בונים לבד!

למרות שבראשכם מתרוצץ רעיון מעולה, בסופו של דבר לא נולדים יזמים. לפחות בפעם הראשונה, מומלץ וחשוב להיוועץ בחברה לייעוץ עסקי שתסייע לכם לבנות תוכנית עסקית מנצחת, ותלווה אתכם לפחות בשנים הראשונות של העסק. ההמלצה הטובה ביותר כמובן היא לאפשר לחברה זו ללוות אתכם לכל אורך חיי העסק – על כל מקרה שלא יבוא. זכרו שרעיון מוצלח הוא התחלה, אבל הוא אינו הכל. יש לנתח את קהל היעד שלכם, כיצד תשווקו את המוצר או השירות שלכם בהתחלה, כיצד תשדרגו אותו בתקופות בהן ייתכן והביקוש יירד, ועוד. לעולם אין לדעת מהם האתגרים שתיאלצו לעמוד מולם בעתיד, ולכן – הצטיידו בכל העזרה שתוכלו למצוא.

היכנסו לאתר:

https://www.targo-consulting.co.il/%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%AA-%D7%A2%D7%A1%D7%A7%D7%99%D7%AA/

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כך בכור גולן מקדם אתרים
בכור גולן מתעסק בקידום אתרים מזה לא מעט שנים והוא מבין בדיוק כיצד צריך לגשת לפרויקט מורכב של קידום...
קרא עוד »
דצמ 06, 2020
באיזה שלב בבניית אתר צריך לעשות קופירייטינג?
קופירייטינג הוא נושא מורכב וקשה מאוד. קופירייטרים צריכים להיות מסוגלים לקלוט מידע מכל הסובבים אותם,...
קרא עוד »
יול 13, 2022
פיתוח אתרים – מה אפשר לפתח באתרים?
פיתוח אתרים הוא למעשה שם נרדף לבניית אתרים אולם אם נכנס לדקויות ככל הנראה ההבדלים יהיו בהקשר של שפות...
קרא עוד »
מרץ 13, 2022