בית אבות לעצמאים – המקום המתאים למבוגרים פעילים

בית אבות לעצמאים

הורים מבוגרים שכבר מתקרבים לגילאים של 70 או 80, לעיתים מפתיעים את הילדים שלהם ודווקא בגילאים האלו – מתחילים להיות פעילים יותר ולרצות להעשיר את חיי החברה שלהם. העצמאות והתפקוד המלא, עלולים להיות בעוכריהם כאשר המעגל החברתי שלהם מצטמצם והם אינם מצליחים לפגוש חברים בגילם, בייחוד כאשר מדובר באלמנה או אלמן שחיים לבד ללא בני זוג. בית אבות לעצמאים זהו פתרון נפלא עבור אנשים כאלה. אותם קשישים יכולים לעבור לגור בדיור מוגן, בשכנות לאנשים כמותם הזקוקים לחברה ומקבלים שירותים נדרשים של רפואה, במקביל לפעילויות מעשירות בשעות הפנאי.

מה זה בית אבות לעצמאים ולמי הוא מיועד?

המשמעות של מגורים בתוך בית אבות לעצמאים היא שמצד אחד, האדם עדיין מקבל יחידת דיור משלו וממשיך לחיות בעצמאות ופרטיות מלאה. מצד שני, הוא מקבל את התמיכה הנדרשת עבורו, כלומר מענה רפואי לבעיות שצצות מפעם לפעם וכן יכול להשתתף בפעילויות תרבות שונות המתקיימות במקום. המעטפת הזו מעניקה לקשיש תחושה שדואגים לו ורוצים בטובתו, הוא מתגורר בדיור מוגן, בשכנות לאנשים בגילו ויכול להתרועע עמם. מצד שני, הוא אינו צריך להתרוצץ בין רופאים כאשר כואב לו משהו ובנוסף אינו חייב להתבודד אם הוא במצב רוח רע – אלא לנסות ולהשתלב בחיי החברה העשירים, אשר ניתנים במקום המגורים שלו ממש.

מתי כדאי לעבור לדיור מוגן?

אם אתם ילדים להורים מבוגרים, חשוב שתהיו "עם היד על הדופק" ותבדקו אחת לזמן מה האם הם עדיין מתפקדים בצורה תקינה, בכל מיני היבטים של חייהם לרבות בדיקת מצבם הנפשי. חשוב לדובב את האדם המבוגר, גם אם הוא מתפקד כראוי ומצליח לבצע פעולות יום יומיות כמו קניות, הליכה לקופת חולים וכל מה שהוא צריך, כביכול. לעיתים השיחה המעמיקה יותר, תעלה בעיות שונות שכלל לא ידעתם על קיומן. הפתרון יכול להיות, פעמים רבות, פשוט לעבור לגור במקום אחר – וליהנות מחברת בני אדם באופן שוטף. דיור מוגן הוא מקום מצוין עבור מי שהגיע לגיל השלישי אך הוא איננו סיעודי, מדובר בפתרון ביניים שיכול להעלות באופן משמעותי את רמת החיים של אותם הקשישים.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
זכויות יוצרים על תמונות באינטרנט
תמונות הינן חלק מכל מה שקשור לקניין רוחני ויש עליה זכויות יוצרים. האדם אשר צילם את התמונה הוא בעל...
קרא עוד »
אפר 29, 2021
5 סיבות שעסקים קטנים חייבים סרטוני תדמית
מי שרוצה לפרסם בית עסק בצורה נכונה, יכול לפנות אל חברות הפקה שעוסקות בהפקת סרט מוצר, או אנימציה וחשוב...
קרא עוד »
אפר 20, 2020
איך עושים כסף מיוטיוב?
כסף אתר אחד האתרים הפופולריים ביותר בעולם, ככל הנראה הפופולרי ביותר אחרי גוגל ופייסבוק. הוא אתר...
קרא עוד »
מרץ 07, 2022